Nabídka na placenou reklamu jako falešná výzva
23.11.2017
Dnes uděláme malou výjimku a v době elektronické se vrátíme k poště papírové. Jednomu spolupracovníkovi přišel do schránky (rozumějme poštovní, fyzické) dopis, který připomínal úřední výzvu k registraci evropského DIČ.
Ve skutečnosti se jednalo o skrytou objednávku na reklamu, za kterou by v případě nepozornosti musel zaplatit 771 EUR.
Jedná se tzv. Katalogový podvod. Podrobněji se o něm rozepisuje ve své diplomové práci David Ondrejkovič.
Naštěstí byl opatrný a před zmačkáním dopisu a vyhozením do koše jej naskenoval a poskytnul nám ho na ukázku.
Na obrázku v detailu aktuality se můžete podívat, jestli vám také nedošlo něco podobného.
Doplněno: Jak se ukázalo v nasledné diskuzi na Facebooku, stejné formuláře chodí i například ve formátu PDF e-mailem.